In samenwerking met Microsoft Nederland en enkele distributeurs zijn kennisplatforms opgericht met als doel om het management van ICT bedrijven en MSP’s te ondersteunen bij het maken van de juiste keuzes tijdens de blijvende Business Transformatie. Tijdens het programma is er voortdurend aandacht voor een aantal transitie gebieden, die van belang zijn voor ICT bedrijven en MSP’s. Namelijk:
Visie & Strategie | Sales & Marketing | Operatie & Organisatie | Kennis & Technologie | Verdienmodel & Financiën |
Het programma stelt de partners in de gelegenheid deze aandachtsgebieden ofwel transition areas voortdurend te kunnen bijsturen door middel van het bijwonen van kennis sessies. De kennis wordt gedeeld door middel van:
- Meer dan 10 Deep dive kennis sessies per jaar met andere partners, waarbij bepaalde aandachtsgebieden worden uitgediept en ervaringen worden gedeeld in de vorm van een roundtable of Teams sessies;
- Een jaarlijkse benchmark waarbij financiële ratio’s, voortgang van de serviceorganisatie en salarisniveaus worden getoetst.
De deelname is gebaseerd op een lidmaatschap met een jaarabonnement waarvoor verschillende arrangementen bestaan. De volgende onderwerpen komen o.a. aan de orde tijdens de Deep dive sessies:
Transition Area | Topics | |
---|---|---|
1 | Visie & Strategie | • Waardevermeerdering, mergers & acquisitions • Ketenwerking & co-sourcing • Aanpassen van SLA op ketenpartners en vendoren |
2 | Technologie & Kennis | • Cloud migraties & Multi Cloud beheer • Uitbreiding Security propositie • Toepassen van Azure en M365 functionaliteit |
3 | Sales & Marketing | • New Business Strategie • Uitbreiden Security en Services propositie • Update Skillset verkoop Managed Services |
4 | Operatie & Organisatie | • Ervaringen Customer Services, Klant/sector gerichte teams • Ontwikkeling Chatbots & Automation • Employer Branding: werving van jonge ICT professionals |
5 | Verdienmodel & Financiën | • Cloud Billing en onboarding portals • Profitability MSP’s • Invloed hyperautomation op het vedienmodel |